Overzicht
Feedback in de klas en de school
Uitgaan van hoge verwachtingen van leerlingen, betekent dat je vooral vragen stelt en feedback geeft in plaats van antwoorden geeft. In theorie weten de meeste docenten dit wel, maar in de praktijk blijkt het lastig. Docenten hebben het idee dat feedback geven veel tijd kost, of dat het daarmee chaotisch wordt en de leerlingen meer leren als de docenten zelf zoveel mogelijk uitleg geven en de touwtjes in handen hebben.
Hoe geef je zowel mondeling als schriftelijke feedback, hoe formuleer je de feedback zo dat hij ook aankomt en welk soort vragen zetten aan tot denken? Maar ook: hoe kun je je opdrachten en lessen zo inrichten dat je makkelijker feedback kunt geven en dat leerlingen elkaar en zichzelf feedback leren geven?
Tussen de verschillende bijeenkomsten worden er lesbezoeken en/of bezoeken bij coachingsgesprekken gepland waarvan onderdelen gefilmd worden; dat materiaal is input voor de volgende bijeenkomsten. Door samen naar elkaars beelden te kijken en te zien wat al goed lukt en waarom, vergroot je het leerrendement van elkaar en werk je ook onderling aan de feedbackcultuur.
Doelgroep Feedback in de klas en de school
- Docenten
Resultaten Feedback in de klas en de school
- Je hebt handvatten voor het geven van feedback op verschillende niveaus, mondeling en schriftelijk en kan ook collega’s feedback geven.
- Je hebt een aantal opdrachten en lessituaties ontworpen waarin feedback een vanzelfsprekende rol heeft.
We bieden dit aan als
- Training op school
Kosten, data en materialen
Training op school
Data: in overleg
Locatie: op school
Prijs: op aanvraag
Materialen: geen bijkomende materiaalkosten
Aanvragen: wil je een ‘Feedback in de klas en de school‘ als training op je school/stichting? Stuur dan een mail naar admin@bvs-schooladvies.nl of bel naar (030) 281 96 56.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.