Geplaatst op

Klanttevredenheidsonderzoek 2024

Voorjaar 2024 hebben we ons jaarlijks klanttevredenheidsonderzoek uitgezet bij bestuurders, schoolleiders, leerkrachten, etc. op 160 scholen. In totaal hebben 71 respondenten (54 leerkrachten en 17 bestuurders/schoolleiders) de vragenlijst ingevuld; dit is gelijk aan de meeste jaren. Het rapportcijfer van onze gehele dienstverlening is afgerond een 8. Dat is een mooi resultaat. Uiteraard streven we naar continue verbetering en wensen de volgende keer met jullie verbetersuggesties uit te komen op een hogere tevredenheid. De uitkomsten bespreken we met de medewerkers. We verwerken enkele verbetersuggesties in ons beleid en werkprocessen. Het Klanttevredenheidsonderzoek is een moment van reflectie, maar wij ontvangen graag het hele jaar feedback en suggesties.

 

Uitkomsten

Waarin blinken we o.a. uit?

      • Kwaliteit van adviseurs is beter op orde, ondanks vertrek van meerdere adviseurs: slimme, kundige adviseurs, denken goed mee, toegankelijk, betrouwbaar, met actuele expertise

      • Professioneel advies over leerlingen met kennis van zaken. Ondersteuning van zorgstructuur en passende adviezen

      • Goede communicatie met kantoor en adviseurs

      • Het cyclische wijze van werken waardoor scholen duurzaam werken aan onderwijskwaliteit verbetert gestaag.

     

    Wat kan beter?

        • De vraag achter de vraag stellen om een zorgvuldig proces te bewerkstelligen.

        • Duurzame ontwikkeling (gezamenlijk opgedane expertise borgen, samen met de opdrachtgever werken aan onderwijsverbetering en professionalisering van leraren, actuele wetenschappelijke kennis in combinatie met de principes van de vrijeschoolpedagogie) bij leerkrachten meer bewust maken (scoren nu veel n.v.t.), meerdere leerkrachten geven aan dit niet te ervaren/weten.

        • Bij individuele begeleiding context weten waarin het plaatsvindt: passend in cultuur en ontwikkelingsfase van het team

        • De borging van de kwaliteit van adviseurs (nieuwe opleiden tot senioren)

        • Ontevredenheid over Volglijn

        • Onoverzichtelijke website

        • Prijzen trainingen op school moeilijk vindbaar.